Vardagslyx i Emilias ögon

Jag har tränat. Så att det nästan är svårt att skriva ett inlägg. Armarna liksom hänger över tangentbordet. Japp, redan vid uppvärmningen kom tanken "varför gör jag det här??". Men så är det också så att jag behöver komma ur min trygghetzon när det gäller träning. För jag tycker den ska kännas. Och det ska göra lite ont. Och jobbigt, ja - det hör till. Och jag var med hela passet och kämpade på! Så jag ska gå nästa vecka igen. Torsdagkvällar hade jag tänkt reservera detta. Köper klippkort.

Ja vardagslyx är, förutom att svettas och stånka, lite olika saker för mig. Här kommer några favoriter -

* laga god mat, med ekologiska råvaror!
* dricka te och äta kanelbulle
* läsa en bok och inte ha något annat inplanerat
* spontant hälsa på en vän eller två
* vinna en tävling - jag vann en yogabok som jag tävlade om på Mollys blogg!
* se hösten, på riktigt, och bara undra hur det kan vara möjligt med allt det vackra!

Vad är vardagslyx för dig?


Kommentarer
Postat av: Dick

härligt att vara lite slutkörd. du skötte dig riktigt bra utanför trygghetszonen må jag säga. men ju mer du tränar blir du mer bekväm utanför trygghetszonen så att säga... nu är ribban satt så det är bara att fortsätta på samma spår.



vi ses!

2010-10-22 @ 11:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback