Att göra Ingenting

Hemkommen från kyrkan - alltid kul att träffa människor som man inte sett på ett tag. Det känns bra att vara tillbaka helt enkelt. Efter kyrkfikat begav jag mig till mitt nya favvobibliotek - vid Plattan - och lånade två böcker som handlar om skrivande. Man lär sig alltid något. Som mål denna söndag har jag att göra så lite som möjligt. Helst ingenting. Det är något i mig som säger att jag behöver bromsa. Så då gör jag det. Men att göra ingenting innefattar också att jag vill göra en purjolökspaj, läsa i lite böcker och kanske fixa min sista rensning i garderoben. Jag rensade igår, och mycket ska iväg till Stadsmissionen eller vad det nu blir. Tänk vad häftigt - undra var mina kläder hamnar och hos vem?? Mycket är för litet och annat har jag helt enkelt tröttnat på.

Har du gjort någon rensning på sistone?

Böcker som jag läser just nu är "För att världen ska leva" (E. Bischofberger), "Vad hjälper? Vägar till återhämtning från svåra psykiska problem" (A. Topor) och nu två böcker till, om skrivande. Någonstans tycker jag egentligen att det är bäst att läsa en bok i taget - men det är svårt när det finns så mycket som jag vill läsa!

Vad läser du för bok? Något att rekommendera?

Några artiklar som jag har skrivit på sistone har blivit publicerade på Livskick. Varsågod, en om kundaliniyoga och en om dagboksskrivande!

Jag hade som ambition att skriva dagbok, men just nu hinner jag inte riktigt med - jag lever alltså inte riktigt som jag lär! Men ibland har jag perioder då jag skriver ganska mycket - det beror på. Tycker om att skriva brev också, skickade nyligen ett till Emsan!

Två knäckemackor väntar, och kamomillte! Ha det gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback