Från och Med Du :)

Jag har upptäckt Oskar Linnros - Från och Med Du är ju en härlig låt! Två gånger spelades den när jag gick runt Årstaviken. Jag är nu hemkommen och har ätit lunch - linssoppa och rostmackor med ost. Nu har jag skrivit ner lite vad jag ska göra, med papper och penna. För att slippa ha det i huvudet. Tar det lite lugnt, men letar efter en respondent till en artikel som jag ska skriva för en tidning. Har kontaktat folk via Facebook och via mailen, så jag hoppas att det är löst innan jag åker in till stan. Tänkte gå till kyrkan. Det känns att det är fredag, och det är skönt. Egentligen skulle jag ha jobbat i Uppsala idag och i nästa vecka, men det blev ändrade planer. Så då satsar jag på annat istället!

Promenaden kändes renande och nu är jag snart framme. Hos den jag är. Planen är att sätta upp mål, och tankarna går kring styrketräning i kombo med yoga för smidighet (fast jag läste någonstans att styrketräning kan leda till smidighet as well). Kettlebells är en annan form av träning jag gärna skulle ge en chans. Vi får se. På onsdag tänkte jag eventuellt åka och simma.

På min lapp står det att jag ska städa soffan och torka av golvet i vardagsrummet - jag tar tag i det NU!

Tjing!

Emilia


Jag och kompisen Marcin!









Du, jag stänger den nu. Dörren dit bara du har nyckeln. Jag hoppas ibland att du ska tappa bort den. Dina ögon tittade in i mina på ett sätt som inte går att beskriva. Men av enkla skäl är det dags. För nu har jag möjligheten. Att lära mig vårt avstånd. Att förstå verkligheten. För jag lever i en fantasi. Så att du vet det. För det kan vara så att du märker det. Om vi ses igen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback