Idol, Skavlan och nu Kalla fötter

Jag tycker om att följa något. I programform. Därför satsar jag nu på Idol - vad många duktiga det finns! Jag och Svenne satt ikväll och funderade på vilka som skulle gå vidare - kusligt spännande! Hur som helst - sen blev vi vuxna (ja, jag vet att ALLA tittar på Idol, inte bara fjortisarna) och såg Skavlan som hade otroligt intressanta gäster. Blev lite fundersam över Anne Holst kommentar till den dömde spionen - att domen var rätt och att hela Norge står bakom det. Saken är den, att jag har ingen aning alls om vad som hände, hur det bevisades (dvs att spionen åkte fast) och vad som nu är på tapeten. Men hennes sätt att säga det, med en säkerhet som skulle kunna tolkas som 100 %-ig, SAMTIDIGT som hon ändå kommenterar fabriceringen av bevis (som nu alltså har uppkommit efter 25 år) skulle kunna vara, IFALL de är sanna, en stor katastrof för Norge. Det är retoriken som jag inte förstår. Eller så var den personen som textade programmet inte så bra på att tolka henne. Vad vet jag. Fundersam kring det bara. Mona Sahlin var också gäst - och hon skötte sig, om man kan uttrycka sig så. Personlig men inte privat (som många bloggare brukar identifiera sig med - alltså att vara personliga. Inte privata. Just det ja)

Nu vänner är det en sak som väntar mig - en god natts sömn. Men först Denise Rudbergs bok: Matilde. Jag har läst den första ur serien som heter Jenny S. Och eftersom jag de facto läste ut boken så tycker jag kort och gott att den fyllde sin roll: den underhöll mig och jag tyckte att den var bra. Skönt att kunna läsa om personer där det mesta ändå verkar lösa sig, och att det går att leva med svåra känslolägen. Det är inte för inte böckerna har haft bra försäljningssiffror.

Adjö!
Emilia


Kommentarer
Postat av: Dorot

Jag har aldrig tittat på Idol och tänker inte göra det heller...

:):):)

Kram

2010-09-26 @ 22:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback