Du vackra Fredag

De ringde mig från jobbet igår och undrade om jag kunde byta från fredag till lördag. Ja tack. Dels har jag en del jobb med en artikel som är på slutfasen och dels är lördagar kortare, men nästan lika mycket lön. Så denna fredag uppskattar jag. Extra mycket.

Det bästa är att jag igår verkligen fick mycket gjort - här hemma. Jag når snart mitt mål. Det sista ska jag göra i eftermiddag. Nu myser jag här hemma med att leta information till min lyckoföreläsning. Jag har bäddat sängen, men sitter i den. Jag tycker om att byta miljö - har suttit mycket i det lilla rummet på sistone. Men nu är det sängen som gäller. I morse gjorde jag något helt annorlunda. Har ordnat en liten hörna med en korgstol, lampa och ett litet bord. Jag tände ett ljus, tog fram boken som jag läser (jag läser böcker parallellt - och nu var det: Så arbetar en journalist) och satte mig där en stund med mitt morgonte. Himla bra det där. Kanske att jag fortsätter med det. Lärde mig en del om hur man ska utforma sin intervju och hur man skriver ingresser. Intressant och lärorikt! Kanske att jag skriver ett inlägg om det.

Nu jobbar jag vidare, väntar ett samtal efter lunch - men jag har förberett med att skriva ut dokument. Min vän L ska nämligen ge mig feedback på min senaste artikel! Det är ett tips - ta hjälp, om du jobbar med det skrivna ordet! För mig är det guld värt!



Kommentarer
Postat av: Jenna

god kväll! nu blir jag väldigt nyfiken på vad du tyckte om training for runners? jag hade hoppats på att hinna gå på det en sista gång nu i veckan men fick inte till det mitt i tentaruset. Kommer dock aldrig glömma den ljuvliga träningsvärken som jag hade efter det passet ;) helt galet, och förstås underbart på en och samma gång.



Vad roligt att din löparartikel finns i Hälsa. Ska köpa den imorgon när vi bilar upp till Åre hela dagen. Det verkar som att jag slipper köra (peppar peppar) och isf ska jag unna mig lite efterlängtad läsning av annat än skolböckerna :)



Hoppas du får en riktigt bra helg Emilia! Kram!

2011-04-01 @ 21:33:57
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: ewa Arvidsson

Hej Emilia hoppas innerligt att Du har det bra i det vackra Stockholm Vi syns snart hoppas jag ,jag langtar jattemycket kommer den23 april for att fixa nagra viktiga saker tusen kramar mamma

2011-04-14 @ 19:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback