Ja. Det är ok.

Klickade på skicka-knappen. Och kan känna mig nöjd. Jo det kan jag. Men gör jag det? Vet inte.

Näe. Ofokuserad och allergitrött. Pollen har slagit till med all sin förbannade kraft, och jag har en pollenfabrik i både näsa och ögon.

Men så är jag lite lycklig också. Bara sådär. Lycklig över att jag kan sova, att jag kan träna, att jag har mitt hem och min tro. Och vännerna. Och mer därtill. Jag sover inte i en portgång, jag behöver inte oroa mig. Blir jag ledsen kan jag ringa en kompis. Är jag hungrig har jag mat att äta. Och kliar det i näsa och ögon, så har jag både spray och droppar. Jag börjar ha drömmar. Och sen är jag galet nyfiken på framtiden. Och samtidigt så rädd att jag flyr in i tv-spelets värld och kör super mario bros i tre timmar. För att sedan bli serverad kyckling med ris och sås. Av bästaste Ulliz och Ida (detta var igår måndag). Kan gå på trottoaren och insupa kvällen för att sedan ligga i sängen, mot kalla lakan och borra ner näsan i kudden.

Jag undrar vad jag är kallad till? Jo faktiskt. Jag behöver ett svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback