Jag är vaken hela natten

Melissa Horn skrålar (?) på min spotify och jag håller på med tre saker samtidigt: blogga, städa badrumsskåpet och laga linssoppa. Det går sådär kan jag säga!

Att bli tillfrågad kan ju vara ett sätt

Tänkte gå ut efter att linssoppan är färdig. Kroppen säger "ta det lugnt" så jag funderar på en promenad istället för löpning. Trots att jag vill springa. Men jag känner att benen inte riktigt är sig själva. Tillsammans med knoppen. Alla kyrkliga aktiviteter har tagit på krafterna. Igår var det Påsknattens mässa, den vackraste mässan på hela året. Jag satt vid ena sidan av kyrkan, för ovanlighetens skull. Men därifrån hade jag ett fint perspektiv! Kom hem först vid ettiden, och så har jag sovit länge idag.

Försöker att inte tänka för mycket, jag snubblar över mig själv

Klockan 15.00 kommer syster, Herr Höckert och Pappa. Vi ska äta och fira pappas födelsedag. Kanske sitta ute på gården. På kvällen kommer Kinga en sväng, och jag funderar på att slänga in en tvätt. Eller två.

Kan ju vara bra att prata om det

Timeout är ett projekt som ska förverkligas. Typ imorgon.

Det bubblar i mig, av både gott och ont. Det bästa är det goda, där jag bara vill omfamna och omfamnas. Det är de finaste av tankar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback