Lite försnack. Och träningsintention!

Jag mår som bäst när jag har fått lite mat i mig. Jag är inte rolig när jag är hungrig. Sen har jag en perversion vad det gäller att planera matlagning och matinköp. Det får mina nära och kära känna av med jämna mellanrum - på gott och ont. Min dödspolare Höckert hamnade i ett läge i helgen där han till slut inte visste - var det bulgursallad vi skulle göra eller linssoppa?? Jag hade nämligen planerat för två dagar... Tur att jag var någorlunda kommunikativ, och kunde förklara (för er nyfikna så var det linssoppa vi gjorde).

För att avsluta matsnacket kan jag säga att det blev en quorn-filé till lunch. I tomatsås med edamamebönor och lök. Afrikanska kryddor. Ris & Bulgur (en god blandning från Druvan, som jag kokar i buljong). Och järnladdade med lite kokt broccoli.

Humöret har varit lite varierande dessa dagar. Det gör ont att gå omkring och vara lite... ja, vad ska man kalla det egentligen? Men det finns bot! Ett besök på lunchmässan i kyrkan var stärkande. Och visualiseringarna fungerar faktiskt riktigt bra. Jag ska göra en för denna tisdag, längst ner i detta inlägg. Som jag tänker, så blir det! Tankarna om visualisering har jag fått från den inspirerande Kay Pollak, som har en DVD som heter "Att välja glädje". En annan sak som fungerar är att fokusera på andningen. Idag på Livskick står det lite om meditation - här kan ni få tips på hur ni kan göra!

Jag har skrivit en del för Livskick den senaste tiden, det blir en artikel i veckan ungefär! Här kommer mina tre senaste!

I vår strävan efter lycka
Training for runners på SATS (recension av träningspasset som jag berättade om förra veckan!)
Löpning - så kommer du igång!


Ah. Apropå detta med träning. Mitt mål denna vecka är:

  • löpning 3 ggr (enligt program)
  • corepass 2 ggr (ska jag klara plankan 1 minut?)
  • kundaliniyoga









Eftermiddagen löper på bra. Först städar jag undan på köksbordet, för att sedan sätta mig ned med penna & papper. Jag skriver för hand ner de delar som är kvar på delartikel ett. Jag ser helheten och mitt fokus är att skapa ett intresse hos läsaren inför detta ämne, samt att jag erbjuder ett lätt sätt att förstå ämnet. Jag slår på datorn och fokuserar på att skriva klart delartikel ett. Klockan 16.00 är jag ute och springer mitt andra pass för veckan. Jag är närvarande och känner en genuin glädje över att kunna använda min kropp på detta sätt. Låtarna som spelas på radion är peppande och ger mig styrkan att fortsätta. Det är härligt att svettas!

Jag äter ett mellanmål, och fortsätter med att skriva två mail som ska iväg idag. Jag är klar i mitt språk och i mina frågor. Påbörjar min transkribering av intervju och ser en tydlig struktur för hur jag ska få ner det i skrift. Men fokuset idag är att fixa transkriberingen, text-skrivandet kommer imorgon förmiddag. Jag märker att jag har ställt rätt frågor, men märker jag luckor, ser jag till att skriva ned dem, för att återkoppla till respondenten. Arbetsdagen är snart slut och jag tänker att det vore trevligt att träffa dig snart igen...
Kommentarer
Postat av: Waktmaister

När jag kommer till Deva imorgon så står Janne och skiner ikapp med solen. Han får en riktig bamsekram och sen kommer du in genom dörren med ett strålande leende som exploderar i rummet. Du ger Janne en kalaskram. Yogan går utmärkt och vi klarar alla övningar efter vårt bästa förmåga. Efteråt känner vi oss lätta och glada. Vi sprider glädje omkring oss när vi går hem genom staden.

2011-04-12 @ 15:13:19
Postat av: Petra

och så har du en utamning till: http://petra.livskick.nu/2011/04/en-utmaning-for-dig/



Kram!

2011-04-12 @ 15:22:46
URL: http://petra.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback