I <3 Reimersholme

Bakgrund: jag och Sven har en gemensam vän som badat på Reimersholme. Jag var sugen på att göra det också - men det har ännu inte blivit av. Men så satt vi idag på café jag och Sven, och Reimersholme kom på tal igen. Vi tänkte - vi gör en spontanutflykt. Det är kanske bäst att ta dagen i rätt ordning...




Började dagen med favoritosten. Modeller: herr Salut och fröknarna banan & melon



Jag var nervös och jobbade stenhårt med förberedelser för ett jobb



Sen var jag och gjorde en intervju och den berättar jag mer om i oktober eller november!
Men! Det var fantastiskt roligt, intressant och alldeles, alldeles underbart! [smiley!]



Herr H kom till Gunnarssons konditori, där jag precis förlustat mig på en ciabatta med skagenröra.
Han tyckte jag behövde en ordentlig fika....



....så jag tog mig an denna kompis



Någonstans där & då fick Svenne en snilleblixt - vi åker till Reimersholme!



Modell: Herr H och Herr Skylt.
Herr H har även tackat ja till att träffa min morfar nästa vecka!



För dig med träsmak...



Kärleksparet


På andra sidan vattnet...



Simmande sjökvinna




Precis när vi ska vandra vidare kommer värsta racerbåten. Eller bastuflotte kanske det heter...



Här ska jag bo när jag blir stor



Kameran var framme mest hela tiden. En liten tulting



Alla ska bo här när de blir stora



Jag tycker om sommarhösten. Det är en fin tid



Trask, trask



Två glada. En Höckert och En Emilia



Klick, klick, klick



Suga in


Avslutning på en så vacker dag!





Idag när jag gick på gatan slog du till mig. Med din närvaro. Rakt över hjärtat. Jag saknade dig en kort, kort stund. För att sedan inse: bilden av dig, den som jag saknar, är inte sann. Du, såsom jag önskar dig, du finns inte. Jag trycker på delete. Kastar min fantasi i papperskorgen. Knögglar ihop pappret med Raden. Kärlek stod det där. Men, ni ser - det var aldrig kärlek. En lek, kanske, men den var aldrig kär.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback