Lite av ett ... problem?

I en stund, av ren insikt, förstår jag helt plötsligt att min själ är alldeles för rastlös. Låt mig nu tala klarspråk. Det handlar om något väldigt kärt. Böcker. Sen jag började läsa igen (hade en paus på några år, där läsandet uteslöts på grund av koncentrationssvårigheter) så är jag dels väldigt tacksam och dels finns det helt plötsligt en massa böcker jag vill läsa. Och då hamnar jag i dilemmat - vilken ska jag läsa? Och den jag läser nu, är den verkligen så bra? (Själens fem stadier). Så jag sneglar från den ena boken till den andra.

Är jag ensam om detta?

Och jag som är en förespråkare för en sak i taget...



Funderar


Fick pappas jeans. Sitter som en smäck med härligt häng!
Kommentarer
Postat av: malin

Du är inte ensam. Rastlöshet, samma här. Tidningar funkar bra då man inte behöver koncentrera sig så länge.. Kanske kan detta bero på att jag inte hittat den perfekta boken på länge? Men det finns ju så många bra och så många jag vill läsa!! Det talar lite mot varandra. Hoppas att koncentrationen och intresset kommer tillbaka för din del. För mig brukar det gå i vågor, ibland sträcklääser jag ibland rör jag inte en en enda bok.

2011-08-20 @ 21:17:45
URL: http://malingerdle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback