Lördag. För mig. Bara. Vara

Suckar av välbehag. I alla fall om jag lyssnar riktigt noga. Tuppen gal därute. Regnet har smattrat på sen igår. Jag har en alldeles egen lördag. Jag får göra vad jag vill. Vilken frihet!

Har kokat specialkaffe - haft i vaniljsocker, kanel och kardemumma i filtret innan jag la i kaffet. Lite julkänsla. Men det är fint.

Under mina två dagar i Uppsala kom jag över en massa fynd. De har ännu inte fotograferats, men jag kan rekommendera att kika in på bloggen under dagen. Massa roliga saker. Jag får berätta mer då!

Men nu kanske gårdagen. De bästa bitarna i alla fall! Sven, Herr H, kom ju till Uppsala och hälsade på!



Herr H och jag tog en timmes powerwalk. Jag hittade lite äppelträd



Det gick bra. Här syns inte regnet. Men oj vad blöta vi blev!



Det fanns bitar av himlen på jorden



En häst med kappa



Jag gjorde en himla fin marinad till kvällens nötbiff: vitlök, soja, grillmarinad, honung, dijonsenap, olja...



Ja. Det blev mat igen. Och god var den också




Hisnande men sant. Det är inte dig jag saknar. Jag saknar det vi inte hade. Förstår du? Det vi inte hade. En konstruktion i mitt huvud. Du har inget med det att göra. Tänk att jag ändå kommer kunna glömma dig.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback