Matsnack

Jag har en stor kärlek till mat. Det är något med matlagning som gör mig lugn och tillfreds. Oftast. Häromdagen gjorde jag en cheesecake som var riktigt god, och inte så svår att göra. Den ska dock vara i frysen några timmar, så se till att ha gott om tid. Den uppskattades av vännerna! Idag snurrade jag ihop en lätt lunch med fyllda tortellinis (soltorkade tomater och ost, tio kronor per förpackning på Konsum för någon dag sen) och till det en blandning av tonfisk, majs, tomat, gurka, kapris, lök, solroskärnor och lite majonnäs och creme fraiche. Har en förmåga att laga till det mesta, har jag märkt. Det behöver inte vara så komplicerat tänker jag. En som verkligen är duktig på att slänga upp recept på sin blogg är denna tjej, kika gärna!

Varför just mat som intresse? Ja, dels för att det gör mig gott, både till kropp & knopp och dels för att det finns ju så mycket man kan göra och lära sig! Dessutom blir det betydligt billigare än att äta ute, och vem vet vad som händer bakom kulisserna... Ibland ser jag till att laga storkok, för det finns inget bättre än en välfylld frys. Lycka i frysformat!

Hur tänker du kring mat? Kanske har du något recept att tipsa om?



Koka upp tortellini. Blanda tonfisk med grönsaker och andra tillbehör. Lite basilika blir fint!


Frukost imorse, med block och penna i högsta hugg. Jag har saknat mig själv dessa dagar


Ska på bröllop i helgen. Pysslade ihop ett kort som ni får se efter helgen!





När du gett allting som de säger att du har.
Det är tomma ord som fastnar, för att jag låter dem vara kvar.
Jag hann låta hjärtat slå några extra slag för dig.
Nu bromsar jag av all min kraft
Vill rädda mig undan det oundvikliga
Jag skulle vara någon annan, om du fick önska nåt

(med inspiration från M. Horns låt "Tyck synd om mig nu")
Kommentarer
Postat av: Johanna

Har fått kommentarer (dock inte "in my face" utan lite mer subtilt) om att det är ytligt och fjantigt att blogga om mat. Och visst, det kanske det är, men hellre det än att berätta om varje liten flytning man har eller om makens toalettbestyr. ;) Mat behöver vi alla och är något som berör varje människa, vare sig man vill eller inte!

2011-08-04 @ 14:51:58
URL: http://johanna.livskick.nu
Postat av: Molly

hej emilia!

tack för dina ord om min blogg, det gjorde min dag!

hoppas att allt är bra med dig denna dag!? :) här är det lite mulet, men det är skönt det också :)

ta hand om dig! kram

2011-08-04 @ 15:04:28
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback