Dagar går - och jag väntar ut

Det är spännande livet. När jag märker hur mycket som talar till mig. Och jag vill göra om mina upplevelser till text. Som när jag ser två ganska små flickor gå och handla. Med en minikundvagn. Och röd handväska i vagnen. Och jag hör dem diskutera om de ska köpa Lindts choklad eller inte. För den var ju himla god ändå. Och så går de vidare. Och jag tänker, hur vuxen kan man inte vara, trots ålder?

Text eller inte - mest inte på sistone - bloggen slumrade till. Jag har inget svar på "varför". Jag vet bara att jag har saknat den. Saknat att redigera bilder. Saknat textfriheten.

För jag har ju upplevt. Melissa Horn i onsdags. Hon sjunger så som jag vill höra. Satt med bästa vännen Svenne och på andra sidan satt kärleken.

Julen upplever jag med. Upptakten. Har pyntat hemma, som ni sett i tidigare inlägg. En vän glömde sin hyacint här, och nu doftar den gott i köket. Påminner mig om farmors jular. Julkort har jag tillverkat och skrivit. Och äntligen lagt på lådan.

Jag har gråtit, skrattat, försökt att bli av med en rejäl portion ångest, slappat (hela helgen), fått en fin klapp på posten (tack Dorota!), tänkt en hel massa på nästa års utmaningar, planerat att träffa fina Johanna (som vågar!)...

Apropå slapp. Ja, ni ser själva...





Tag två personer - släpp ut dem på en härlig promenad, gärna i ett närområde



Se till att le mycket, för bästa upplevelse



Låt dig inspireras av både brevlådor och djur, gärna i kombination!



En portion Café går alldeles utmärkt!



Addera gärna vaniljbullar och varm choklad. Kaffe latte går också bra



Mys utav bara 17!



Resultatet: En Emilia av god kvalitet



Råkar du göra en saffranssoppa med lax och vitlöksmajonnäs får du en guldstjärna!





Gråta för gråtandets skull
Kommentarer
Postat av: Suzan

Tänkte på dig imorse <3

2011-12-12 @ 16:20:52
URL: http://www.ettdussinpannor
Postat av: Svenne

Gillar

2011-12-12 @ 17:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback