Små saker, stor lycka



"Ska du blogga idag?"

Dagens första fråga gav inspiration till att göra just det. Dela med mig av mitt liv. Efter förra helgens mag- och knopphaveri kan jag nu konstatera att jag blir lätt trött. Och samtidigt glad. För jag vet ju hur jag ska ta hand om mig. Igår var jag med Maria & Klara. Och Maria ställer nyfikna frågor - hon undrar om jag märker när jag går över gränsen. Och hur det känns, vad är det som händer?

Svaret är enkelt och svårt på samma gång. Jag är en person som lätt dras med. Och jag tänker. H-u-r m-y-c-k-e-t-s-o-m-h-e-l-s-t. När jag får en idé spinner huvudet igång. Och ibland genomför jag idéerna, rakt upp och ner. Det är skönt. Men ibland stannar de också på tankenivå. Vilket också är skönt.

Det som får mig att stanna upp, även när det är riktigt roligt, är vetskapen om att jag är begränsad. Jag tror många av oss tänker att vi är obegränsade. Och blir ledsna och irriterade av att vi inte orkar. Men jag vill uppmana till något nytt. Tänk på att för att orka, behöver vi tanka energi. Och att vila är också produktivt. Det vill säga - vila är en investering i framtida projekt. Det tycker jag är så fint med yogan, att vi mellan övningarna lägger oss i vila. Och vår lärare säger gång på gång, hur viktig vilan är.

Jag ska inte bli långdragen - men här är också något som jag verkligen märkt: att under vila får jag oftast mina bästa idéer.

Ett annat sätt att tanka energi är att vara med sina nära och kära. Och lite annan vardagsglädje är guld värd. Här kommer några bilder som gör mig glad!




Åh. Det här var verkligen vad jag behövde...




Min nya favorit. Jag skriver i den försiktigt med blyerts. Och hur valde jag bilderna? Jo genom att titta på bilderna som jag har på mina visitkort! Som är ganska nya de med!



Ja, ni ser själva! Tjejen som utformat dessa är grym!



Lycka del ett. Och Klara gav ett gott betyg på den mat som jag gjorde igår. Det gjorde mig glad! Sen tror jag Klara är ett badmonster. Jag ska nog öppna ett SPA endast för Klara. För hon är så bra & härlig! Och Maria har förstås en stående inbjudan!



Lycka del två. Tillsammans med min käreste begav det sig till Fruarna. Mysigt deluxe.




Visst har jag pratat om ett träningsinlägg? Det kommer...!

Lite inspiration från mig kan ni nu få via Livskick!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback