Varför konsumentmakt ska agera lokalt





Så här är det (nu låter jag som Laila Bagge i Idol. I like it)

Jag tror att det är viktigt att välja var man handlar - för DU påverkar. Dina kronor påverkar

Om jag kan försöker jag handla där jag bor, eller utanför stan. Gärna i småbutiker, udda, men som  har grejer jag gillar. För stan klarar sig ändå. Det gör inte andra. Så var med och påverka!

Jag handlade mina glasögon hos en optiker i Farsta Centrum - och fick suverän service och bra pris dessutom. Bara som ett exempel.

Vad tänker du? Och var handlar du?





En favorit-spargris. Dock inte i min ägo.



Vet ni vad? Företag kan också påverka! The BodyShop skänkte jättefina julklappar till våra tjejer som vi volontärarbetar med. Kärlek och stort tack!
Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar

2011-12-03 @ 14:23:07
Postat av: Svenne

Gillar

2011-12-12 @ 17:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback