Det gäller att vara. Sig själv.

Huttrandes ligger jag i sängen. Och lyssnar på Anthony & The Johnsons (Hope There´s someone). Det finns alltså ytterligare en anledning till att jag fryser, förutom det förbaskade draget från fönstret.

Jag tänker så det knakar. Det är inte alltid till min fördel att vara en tänkare. Samtidigt gäller det att vara. Sig själv. Fick kommentaren att jag pratar med mig själv häromsistens. Ja. Det gör jag. Och det har inte med ålder att göra (typ att jag är gammal eller nåt). Det har en enkel förklaring. Jag har en relation med mig själv. Och den är inte lätt. Om vi nu ska prata om ett vi, så kan jag säga att detta vi:et inte alltid kommer överens. Och då pratar vi om saken.

Irritation. Fick mig en släng av det idag. Saker gick inte riktigt min väg. Hade städat hallen, men ändå var jag superstressad när jag skulle gå hemifrån och tyckte att allt låg på fel plats. Svor till för att få ut irritationen. Lämnade den i hallen och sprang iväg på kettlebells. Det var härligt att svinga bort oron. Jag är den enda personen som uttrycker muntligt hur förbaskat jobbigt det är ibland. Alla andra står snällt och gör allt det som Dick säger att vi ska göra. Jag är den enda som protesterar. Men det är just det. Jag behöver kommunicera. Men inte alltid.





Ångesten högg ett stadigt tag om området kring hjärta och bröst. Hon vred sig i sängen. "Andas" gick tankarna. Men ingen andning skulle hjälpa, inte denna stund. Det var längesedan sist, och insikten om att hon tidigare hade levt med den förtärande Ångesten, år ut och år in, gjorde henne lamslagen. För nu visste hon att det skulle gå över. Det visste hon inte då. Då var valet lätt, men ändå inte hennes. Hon hade legat i skogen och trott att det var den sista dagen på denna jord, för hennes del. Men något räddade henne. Och därav en ny epok av Tacksamhet.

Stannad kvinna i säng, i Storstaden, med Insikt om Livets Svåra och men ändå Förgängliga
Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad roligt att du oxå kommer och bootcampa med oss! vilka pass har du valt? :) det kommer bli superkul!



jag blir supersugen på att få swinga mer kettlebells när jag läser om din träning. Jag hann se förra avsnittet av jakten på lyckan på svtplay och ska precis nu sjunka ner med min tekopp i soffan och se på nästa avsnitt. Tack för tipset!



Hoppas du får en fortsatt riktigt bra vecka Emilia!

2011-02-02 @ 21:07:16
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback