I mellanrummet händer det saker

Sitter och smaskar på en choklad som har ett innandöme av lakrits. Min mage säger nej, mitt blodsocker likså. Men så sneglar jag på den där sura nappen. Och kan liksom inte låta bli. Jag går på känsla helt enkelt. Åh. Det var länge sen. När jag kom hem idag, från jobbet, tappade jag ett bad. Snabbt gjorde jag min middag som bestod av fyra avokadohalvor fyllda med en himmelskt god skagenröra (som även hade ett himmelskt pris, och då snackade jag ändå till mig en rabatt).

Hur som helst så åt jag middag i badet. För att jag kör på känsla. Men ska snart koppla på förnuftet, som är min närmsta vän just nu. Fast vi är ovänner ibland också. Som när det tycker att jag ska städa. Och jag lyder fast jag har god lust att bara ligga i sängen och lyssna på musik. Men! Idag gjorde jag faktiskt det, i nästan en halvtimme låg jag och lyssnade på några av mina favoritlåtar. Och tankarna malde på, men i ett ganska bra tempo.

Lyckofabriken fortsätter, den fnular på tankar om det som vi alla jagar så hetsigt. Det är lyckonoja som drar över vårt kalla och sarga land. Men. Jag tror att det är något annat vi söker, och lyckan kan inte lösa allt... Just nu jagar jag meningsfullhet. Jag började med att boka in en utbildning i hur vi ska arbeta mot människohandel. Om ni visste vad som händer i vår värld, då skulle ni gå tillbaka och reklamera livet. Eller åtminstone få ett tillgodokvitto...

Det är helg - och min består av följande - sällskap som befinner sig någonstans i Stockholm, och är snart på väg hem till mig. Ganska underbart att få vänta lite... Imorgon är det lördag, och den är oplanerad såtillvida att jag har gatan på kvällen. Att "ha gatan" innebär ett volontärarbete med de prostituerade på Malmskillnadsgatan. Vi har tagit efter Sta Claras församling, där en superkvinna vid namn Elise har stått med sitt bord i ungefär 15 år. Varje fredag. Hon är även med i en uttagning, och jag skulle bli glad om ni röstade på henne - det är bara ett klick som krävs - klicka in här och stöd denna ängel!! Hon heter Elise Lindqvist. Jag märkte nu att det är problem med länken, kanske är röstningen avslutad? Eller så kanske det bara är jag som inte kommer in!

Söndagen är lite planerad. Men inget är skrivet i sten. Jag och Herr Höckert ses nog på kvällen för att umgås och skratta lite åt Solsidan. Och så var det måndag igen...


Vad gör ditt liv meningsfullt?

Kommentarer
Postat av: Molly

hej emilia!

hoppas att allt är bra med dig denna första vårdag!? här är det bara bra. jag har haft fullt upp den senaste tiden men nu är det lugnt i några dagar :)



har du något spännande projekt på gång?



jag vill passa på att säga att du skriver bra och tänkvärt. hojta till om du publicerar en artikel eller så :) du får ha en fortsatt bra vecka! :) kram

2011-03-01 @ 14:57:46
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback