Just live and let Live. And Love

Risken är att när jag lyssnar på låtar som dessa, så blir jag lite nedstämd. Och då bara måste jag skriva av mig. I kamouflerad form.

Ofta upprepas det att vi inte ska påverkas av våra känslor. I alltför stor grad. Men ibland kan det vara skönt att bli lite sentimental, lyssna på Lugna Favoriter. Och ja, låta tårarna rinna. För sen är det liksom bra. Jag får leva med mig själv ett bra tag till (men hallå, hur låter det där?), förhoppningvis, och känslorna är ju hela tiden med. Även om jag är mästare på att styra min uppmärksamhet. Ja, det är jag. Sen undrar jag om jag kan lämna gammalt skrot där bakom mig, och kanske låta det vara. Veta att det har påverkat mig, men inte låta det fortsätta att göra det.

Om vi nu fokuserar på de senaste dagarna kan jag lista följande:

*jag har lekt polsk byggarbetare hemma hos Maria och Herr Modig. Två dagar av skrapande, skrubbande, tvättande, pluggutdragande....
*jag gjorde inte allt som jag lovade på min tidigare lista, det var någon i min närhet som konstaterade detta
*jag gick Årstaviken runt. Hand i. Hand. Sista biten var apjobbig, men grymt skönt när jag väl var placerad hemma i soffan, med mat, med kudde. Och med. Dig.
*jag insåg att jag har en del administation som måste underlättas, med mina artikelidéer. Anslagstavla ska inköpas.








I hope you don´t mind, that I put down in words, how wonderful life is now you´re in the world

Kommentarer
Postat av: Hanna

whats up? is there love in the air?

2011-01-06 @ 21:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback