Dagarnas Fulländning

Söndagsmorgon med Kinga - är inte livet härligt ändå? Att vakna med dig är inte heller helt fel. Vi har haft en trevlig lördagkväll, berusat oss lite smått med Baileys och vitt vin. Prata, prata och prata är andra aktiviteter som vunnit våra hjärtan. Nu sitter Kinga och läser mina tidningar och brister ut med en härlig entusiasm - Jägarna kommer i september, en uppföljare! Ja, det är så här livet ska vara. Dessutom ringde Ulliz imorse och vi hann prata lite. Vänner är den största rikedom på denna jord. Rätt och slätt.

I torsdags var Maria & Klara här - vi gjorde en favoriti repris med lunch och med mys i sängen. Klara fick se sitt favoritprogram "Drömmarnas Trädgård" och var sötare än sötast. Vi tog en promenad till Måleributiken på Sockenplan, där Maria gjorde vissa fynd till den nya lägenheten. Sen gick vi en bit, och jag återvände hem för att jobba litegrann. På kvällen blev det IKEA-besök med lite ljusinköp, en kastrull med lock (som dessutom passar på övriga kastruller - jag är så lycklig!) och återlämning av saker som inte funkade hemma hos mig (mät först....).

På fredagen, som skulle kunna kallas En längtans fredag jobbade jag med demo i Larsberg. Jag träffade en dam som var cool som sjutton. I en silverkeps stod hon och sålde lasagne. Vi hade sällskap med Lidingöbanan senare, och hon berättade lite om sitt liv. Och jag om mitt. Fredagkvällen var precis som jag ville.

Lördagen kom med en morgon, och solen försökte kika in genom fördragna fönster. Klockan 09.00 vaknade. Vi. Kollade på film och käkade. Mys i kvadrat. Recept på hur du får oxytocinet att vakna.

Nu dags att baka kanelbullar och handla frukt för att göra gino i ugn. I eftermiddag kommer gäster. Och Svenne!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback