Det nya: att Njuta

Man tackar inte nej till en chokladcroissant. Nej, det gör man inte...

Denna Njutning avnjöts tack vare Marias besök på gateau på Sockenplan. Sen gjorde hon hembesök. Hon var väldigt välkommen kan jag säga, för hon hade dessutom kaffe med sig. Vi partade loss och det var roligt att ses igen!

Och. Lyssna på detta: jag och Maria ska åka bort vecka två 2012. Kriterierna är: sol, bad och vegetarisk mat.

Och. Tillräckligt barnfamiljer. Vi åker solo. I say only: I will survive this winter!


Tack Maria för denna måndag!



Foto: Maria E


Så på vägen till t-banan informerar Maria om var man kan slipa skridskor. I juli månad. Ska jag vara orolig? Nej, det var Maria. Andas ut [smiley!]
Kommentarer
Postat av: Hanna

Ni får åka på blue couples eller vad det nu heter...alla resebyråer har väl hotell för par utan barn nu för tiden. Gudomligt lugnt och skönt ;-)

2011-07-18 @ 21:33:39
Postat av: Maria

Och tack till dig fina du! Glöm inte kriteriet att det ska vara vackert också! Det är nästan det viktigaste....



Sen på kvällen blev jag inspirerad av din koriander och slängde ihop en improviserad gryta på röda linser, purjolök, broccoli, vitkål och tomat och kryddade med lite sambal oelek, citron och spiskummin. Fantastiskt gott med din färskklippta koriander till och en klick grekisk yoghurt ovanpå. Plus bake-off baguette. Jag som inte skulle laga mer mat på ett tag...

2011-07-19 @ 20:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback