En liten stund av ensamhet

Jag har invigt moppen. Skulle kunna skriva en dikt om hur följsam den var, och hur rent golvet blev. Men inser någonstans att det är en mopp jag talar om. Det finns gränser. Lilla rummet står på tur, men jag får se om jag ska fixa det idag, eller i veckan.

Ikväll är det volontärarbete som gäller och imorgon är det annat inplanerat. Som att få träffa dig. Min tanke är att jag ska ta med mig efterrätt, och den gör jag i ordning imorgon. Jag behöver dock en pajform med avtagbara kanter. Därför är det inte helt omöjligt att jag åker in några timmar tidigare till stan

Jag har lyssnat på Helena Bergström. Vissa delar är hysteriskt bra formulerade. Har du lyssnat på någon sommarpratare?

Kom hem nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback