I huvudet på en Emilia

I djupet finns ibland tankar som behöver komma upp. Till ytan. Men det här blogginlägget handlar om något annat. Och jag har nu suttit med de bilder som fastnat i kameran. Vilken helg! Och vilka vänner! Ofattbart trevligt!

Då ska vi se. Jag och Herr H kom fram till att en träff inne i stan skulle passa oss alldeles utmärkt. Vi var inte riktigt på humör att göra en avancerad utflykt. Utan mer slapp. Kan ju börja med att skriva att Kulturhuset hade öppettider som en julafton igår. Dörrarna fnyste åt oss när vi kom dit, och vi som hade sett fram emot utsikten. Nä. Sa de och slängde ut oss. Mitt i sommaren, klockan 17.00. Så det kan gå.

Men! Då finns det ett fik som jag verkligen kan rekommendera. Tidemans bakom Dramaten. Eftersom jag igår drömde om en cheesecake, så fick det bli en... cheesecake. Genast glömde jag bort sura tankar om Kulturhuset och tyckte minsann att det var jättemysigt att krypa upp i soffan på Tidemans. Herr H berättade om storslagna planer och jag eldades givetvis upp. Mysigare än så här får man leta efter!








Så kom söndagen. Och den var välkommen, jag fick äntligen träffa Ulliz och Emily! Och Ida och Elviz var också med! Mycket att ta igen, och dagen gick fort fort fort. Så jag kom hem vid elva. Men oj, vad härligt och Emily såg till att vi höll oss mätta!







Och det bästa... Jag har äntligen badat! Här kommer bildbevis!




Oj oj. Mycket på en helg, och då hann jag volontärarbeta också. Känner mig faktiskt ganska mogen till sömn just nu. Jo. Så får det bli! Godnatt!

Emilia
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback