Luften gick ur mig

Började gräva i den-där-lådan-där-allt-mellan-himmel-och-jord finns. Gamla dagböcker, målargrejer, vykort och gamla sladdar i en enda röra. Nu ligger allt utspritt på golvet. Och jag känner mig jättedeppig. Trött och tröttare. Tänkte vad ska jag hitta på nu då? Så jag bläddrade lite i bloggen. Och hittade detta:


Jag har en plats för dig. Det är städat och lagom ljust. Det vibrerar där ibland. Det är mitt hjärta som slår. Hyran är betald och vibrationerna fortsätter till den sista dagen. Välkommen. Det är ett förstahandskontrakt.


Det gjorde mig lite glad i alla fall. Nu lurar jag på en kopp kaffe. Hade varit gott med en bulle till. Men jag har ingen. Solen lyser därute, men jag orkar inte gå ut. Varför började jag gräva i den där lådan? Minnen som kom fram och jag fick nästan svårt att andas. Hittade en målarlåda som jag fick när jag var på sjukhus sist. De tyckte jag kunde ta den, eftersom jag var den som satt och målade mest.

Kaffe var det ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback