Att väga orden på en guldskål

Födslovåndor. Jag håller på att föda en text. Och jag väger varenda ord. Är jag rädd? Gör det ont? Nej, jag är inte rädd. Jag är nyfiken. Vad blir det av texten? Ofta blir resultatet något annat. Inte som jag hade tänkt mig från början. Oftast bättre, kan vi hoppas i alla fall. Det hemska i sammanhanget är att jag skriver bättre om jag är lite nere. Den låga sinnesstämningen fungerar som lustgas. Kanske blir det en författare av mig ändå. Ont gör det. När jag inte kan hantera texten, när den lever sitt eget liv. Men numera försöker vi vara vänner. Om jag är fokuserad, är texten snäll mot mig. Jag smeker med tangenterna och den blidkas.

Nu fortsätter jag. Det här var bara en parantes. En vacker sådan.

Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar!

2011-03-21 @ 14:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback