Den Glada bibliotekarien

Så här i tider av annalkande vår händer det även saker med oss människor. Under loppet av två dagar har jag fått genuina leenden avfyrade mot mig. Och de träffar rakt in i mitt hjärta. Och jag ler tillbaka. Nu senast var det idag, när jag gick till biblioteket på Plattan. Jag frågade om jag kunde få låna om en bok, trots att jag gjort omlån maximalt antal gånger, det vill säga tre. Bibliotekarien ordnade det med några klick och frågade nyfiket om boken var bra. Och sen när jag ska gå så ler hon och blinkar med ena ögat. Jag blev glad och hjärtat fick sin dos av kärlek.





Godnatt mitt hjärta, du ska sova nu. Det är så mycket jag vill säga dig (Helen Sjöholm - sångerna)
Kommentarer
Postat av: Molly

hej emilia!

ursäkta sent svar.



jag håller med om att ett leende kan göra så mycket och det ger så mycket att le :)



jag har läst din artikel nu, den var jättebra och jag håller med dig i det du skrev.



hoppas att du får en bra torsdag :) kram

2011-03-31 @ 08:48:34
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback