Veckan som har varit - i komprimerad form!

Brygger te. Ska snart gå och lägga mig. Är trött. Men glad. Vilken härlig känsla. Det har varit en del denna vecka, men desto mindre på bloggen. Så då är det kanske dags för en summering à la vecka 9?


Efter jobbet hade jag bestämt mig för att promenera. Det är lite av en hälsomånad för mig nu, och därför prioriteras fysisk aktivitet. Saken var den, att jag mådde inte tipp topp, så efter 45 minuter tog jag en paus på Espresso House, med en liten latte, och en mycket liiiiiten muffins. Sen var det kurs på kvällen, i katolsk regi. Intressant. Och det väcker många tankar. Vad tänker vi när vi går till nattvarden? Vad innebär realpresens? Jag suger åt mig som en svamp...


Intressant att hamna i ett rum, där jag inte är i fokus (låter som värsta narcissisten här) - utan där jag ställer frågor för att få svar. Mycket intressant samtal, som ligger till grund för en del av det artikelarbete som jag arbetar med just nu. Även där fick jag till en kortare promenad. Handlade mat på Vi i Fältöversten. Köpte semlor. Hade en trevlig kväll. Försöker att hålla dig för mig själv... Och Jakten på Lyckan fortsatte....


Det här var en speciell dag. På alla sätt. Testade ett nytt pass på Friskis&Svettis (som kommer att recenseras inom kort på Livskick!) och sedan fick jag träffa finaste Maria och Klara. Klara hade lite feber och Maria hade stukat foten. Trots detta (!) var Maria i farten, och hon ordnade med både bank och inköp, med icke-sviktande energi! Själv somnade jag till på Tvärbanan när vi var på väg hem. Klara var ganska trött hon med. Vi hann baka lite kakor (med färdig deg på tub) och käka supergod middag. Efter det hade jag yoga. Yoga är nog det som gör att jag håller mig ovanför ytan. På det stora hela alltså. Kan inte tänka mig att vara utan den....




Torsdagen inleddes med sen uppgång, lunch till frukost och sedan en timme med Emily. Hade inte sett henne på länge, så det var underbart att få krama om denna ängel! Vi gick en promenad, satte oss i solskenet på en bänk, vid Årstaviken. Emily är bra på att peppa mig, och hon sa uppmuntrande saker som gör att jag vill fortsätta med det jag gör (och det jag inte gör)! Efter denna trevliga stund begav jag mig till Kista, för att först kika på Body Shops kunddag. Sedan blev det en promenad till Eggeby gård, där Svenne jobbar. Vi fikade och sen var det dags för möte inför Hälsosöndag den 10 april - där jag ska medverka - berättar mer när det närmar sig! Efter mötet gick jag på mässa i min kyrka, träffade en vän, och sen gjorde jag ett spontanbesök hos Ulliz. Det var en timme med prat, mat, skratt..! Himla bra det där med vänner!




Att promenera är meditativt. I viss mån som medicin. Därför såg jag mycket fram inför denna fredag. Jag skulle träffa miss B för att promenera på Djurgården. Helt fantastiskt, och roligt att ta igen tiden lite. Det har hänt en hel del sen vi sågs sist! Hon bjöd mig på födelsedagslunch på Kaknästornet, där vi fick ett bord trots att tjejen nere vid hissen sa att det var fullt. Tur att vi inte tog ett nej! Vi fikade efter maten (och vinet!) och hade det riktigt bra. Sen blev det lite stressigt. Skulle iväg senare på eftermiddagen, men jag ville hem emellan. Så det var bara att ladda för snabba puckar. Himla bra att träffa dig...





Sov som en stock på natten mellan fredag och lördag, vaknade till frukost och sen fortsatte dagen med promenad i solen. Parkerade oss i soffan för att se fortsättningen på serien Band of brothers. Sen tog jag buss och tunnelbana hem, för att äta sen lunch hemma, och sen gå på högläsning hemma hos en gemensam vän till mig och Sven. Sen kidnappade jag Sven, vi åkte till mig. Fixade med återvinningen, handlade mat på Konsum, och gjorde en kanonmiddag. I skrivande stund befinner jag mig här och nu. Tog tag i min längtan vilket gör att söndagen kommer vara finemang. Den börjar med yoga och sångmeditation. För att senare träffas. Med. Dig. Smiley






En söndag av lugn och eftertanke, det är vad jag önskar mig...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback