En tanke eller två i den nya veckan

Att komma ihåg - det kommer alltid att finnas saker att göra.

Att tänka på - välj därför noga vad du gör

Rutan är din vän


Jag har en idé om hur jag ska gestalta den här veckan som kommer. Det lutar åt en skriftlig meditation för mig själv. Att stanna upp är att ge mig själv chansen att både välja och välja bort.

Jag har fått lite frågor om Rutan. Så jag tänkte förklara vad det är för något. Lite mer konkret.

För några veckor sedan fick jag Rutan av en kompis. Jag skulle vilja kalla det för ett förhållningssätt. Det vill säga - mitt liv består av en ruta - vars innehåll jag själv har makten över. Det man ska komma ihåg är att Rutan syftar till stressreducering och eftertanke - varför fyller jag mitt liv med just de här sakerna? Vad kan jag ta bort? Vad vill jag lägga till? Ibland visualiserar jag min Ruta. Ett exempel är när jag ska sova. Då "ritar" jag en ruta runt kroppen. Det blir som ett skyddande skal. Då är det svårt för ovälkomna tankar att komma in. En viktig tanke med rutan är att den har begränsat med plats. Därför städar jag ofta i den. Rensar, luftar ut, ger mer plats för andning. Eller vad det nu är jag vill ha fokus på. Ju mer plats, desto mera lugn.








Alla foton tagna av: C. Lind
Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar

2011-11-14 @ 11:10:29
Postat av: Kinga

Aha, då förstår jag lite bättre! :)

Själv har jag en sköld jag brukar dyka bakom när intrycken blir för många..

2011-11-14 @ 13:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback