Tänk om Träning - EnEmilia laddar för nytt hemmakoncept

Om 45 minuter drar jag. Målet är affären Village på Hornsgatan. Transporten är löpning.

Du kan springa på olika sätt. Du kan välja var, när och ja, till och med hur. För mig är var:et viktigt - att springa på nya ställen är upplyftande - jag ser nya saker, upplever ny terräng och mark och jag tråkas helt enkelt inte ut. När:et är en förutsättning som jag skapat åt mig själv. Genom att jag frilansar kan jag själv bestämma när. Ofta fungerar min löpning som bäst när jag springer innan lunch. Som nu. Hur? Jo, jag springer lite snabbare nu än tidigare - och det är utveckling i sig. Jag vill både springa snabbare och längre. Det finns massa saker med löpning som verkligen är toppen. Som känslan efteråt. Oslagbar. Endorfinfylld. Positiv.

Men så var det här med styrketräning. Jag har bara fått till det sporadiskt. Lite rygg här. Lite bål där.

Så jag tänker ett nytt hemmaträningskoncept. Där jag under en tvåveckorsperiod går igenom hela kroppen. På en månad blir det alltså två styrkegenomgångar av hela kroppen.

Att tänka på: när var hur?

När: i samband med löpning? Hur ofta?
Var: hemma. Eller på en parkbänk.
Hur: intensivt & ganska tungt. Redskap som jag har: gummiband och yogamatta. Något annat jag ska investera i? Jag har en hel del böcker - så jag ska se vad jag kan använda mig av. Min egen kroppsvikt är aldrig fel att utnyttja!

Det kommer mer på bloggen! Om du vill haka på - säg till!


Att träna: rygg, armar, axlar, mage, rygg, ben, rumpa, vader - något som jag glömt - släng in en kommentar!







Det bor en annan i min kropp (Ängeln i rummet, Laleh sjunger Eva Dahlgren)
Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar

2011-11-14 @ 12:18:34
Postat av: Kinga

Haha fetälskar bilden!! :D

2011-11-14 @ 13:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback