Spring för Livet. Spring för att du är värd det

Aldrig att jag har ångrat en löptur. Det är lika skönt efteråt varje gång. Det är som att få ett nytt huvud. Jag tänker klarare, jag vill mer och jag tycker om mig själv. Jag vet att dagens löptur var något av en chansning, det var samma sak igår. Det kändes tungt, men jag nötte kilometer efter kilometer. Därför att jag är värd det.

Nu då, dessutom, använder jag mig av appen Runkeeper. Du ser, den är säkert inte alls lika exakt som en pulsklocka. Men! Den ger mig vad jag behöver - den där skjutsen, att jag ska springa så gott jag kan. Himla nyfiken blir man sen, du vet när du ska kolla på resultatet. Jag delar ju förstås med mig på facebook och här på bloggen.

Dryga 5 kilomter. På långsamma 38 minuter. Med en paus efter 15 minuter. Men jag är nöjd!

Så undrar jag - kära nån, hur ska det gå med den där milen den 1 oktober (Topploppet)?

Ge mig pepp & råd - hur ska jag göra nu då? Jag vill ju klara den på sisådär 1.05

Nu ska jag laga lunch. Det blir kycklingwok à la Emilia med pasta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback