Världens Bästa Morfar!



Åh. Jag är ganska underbar när jag väl bestämmer mig. Det är en härlig egenskap tycker jag! Jo. För jag åkte till Eggeby Gård idag. Jag trotsade regnet, det matchade mina inre tårar. Jag gick med raska steg, med en sallad i genomskinlig plastpåse, för att genomföra Projekt skära till brädor.

Det är min kökshylla som liksom nått en ny nivå. Jag fick hjälp av snälla J att skära till brädorna, och Herr Höckert peppade med både kaffe och kram. Det är liksom så här jag vill leva mitt liv. Det här är mitt liv när det är som bäst. Att jag gör det jag vill, och jag har människor som bryr sig. På riktigt. Alla är värda det.

Skyndar mig sedan hem, för att få besök av morfar. Åh! Min morfar är så bra. Händig, pålitlig och väldigt snäll. Jag bjuder givetvis på lite bilder från dagen....




För det kom något roligt på posten - min senaste artikel i Vi föräldar!


Till vänster: två sådana hyllor ska upp i lilla rummet. Och till höger: nyskurna brädor till min kökshylla!


Världens bästa morfar in action!


Nästan färdigt - en lykta i hallen - som jag har längtat!


Slängde ihop en jätteenkel äppelpaj - här är receptet!


Denna bok som jag läser alldeles strax till mitt kvällste!




Otvingad
Kommentarer
Postat av: Kinga

Nu blir det ju om möjligt ännu finare hos dig!! avis

2011-09-08 @ 00:14:31
Postat av: karin rönngren

Tack för ett enkelt och gott äppelpajrecept!

2011-09-08 @ 18:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback