Prioritet & Träning

 
Det här med lagom är inte min grej. Men till saken hör att jag vill vara lagom, jag vill vara mellanmjölk.

Varför då?

Svaret är: jag mår faktiskt som bäst då.
 
Jag ska inte dränka er i mina måbratankar, eftersom jag har skrivit så mycket om dem den senaste tiden
 
Däremot tänker jag mässa lite om prioriteringar.

För jag tänker att du, precis som jag, har prioriteringar.
 
Problemet är att de är för många.

Tricket är att verkligen välja vad som är viktigt
 
För när tid & ork tryter, då ska du veta vad som är viktigt. Och varför. Och du ska också veta vad som inte är viktigt. Och varför.
 

Min erfarenhet säger mig att jag är snabb på att börja tänka i nya banor. Rätt pragmatisk, kan se saker ur nya perspektiv. Min hjärna kokar ihop smakfulla recept och en del blir riktigt bra!
 
Men jag har egentligen ett enda riktigt motto. Och det är att må bra (då var vi där igen)
 
Vad är det där "må bra" för mig? (du kan själv fråga dig själv vad som är viktigt, och sedan dela upp det du får fram i ett program, i ett "credo", "min övertygelse")
 
Mitt må bra, som då alltså är min prioritet, är
 
träning, mat, sova, kärlek - alla lika viktiga, ingen före någon annan
 
Så, när jag planerar, så planerar jag utifrån det. Då börjar jag med: hur ska jag få in träning idag? Vilka är matplanerna? Vem vill jag träffa? Vad kan jag justera för att mina prioriteringar ska få plats?
 
 
Så är det så att du, precis som jag, tycker att träning är en av dina prioriteringar - utgå från den! Och släpp det andra. Eller lägg åtminstone dem lite åt sidan när du ska välja!
 
 
 Foto: Christofer Lind        Från träningshelg i Motala 2012
 
 
 

Just nu tränar jag löpintervaller. Har tröttnat på att harva kilometer efter kilometer med rädslan att bli andfådd. Så nu kör jag 8 st intervaller à 1 minut (så snabbt jag kan) med två minuters vila emellan. Tio minuter uppvärmning och sedan tio minuter nedvarvning på slutet. Hela passet är på 44 minuter och jag brukar köra 3 stycken plankor plus någon styrketräning emellan när jag kommer hem.
 
Snart börjar dessutom yogan med Janne, och det är nog det jag ser mest fram emot. Ikväll har jag dessutom en date med Szilvia, och det ska bli kul! Det blev lite sömn inatt, men jag ska orka!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback