Att kunna vara Nöjd i Vara:t

Jag har funderat lite. Och kommit fram till att jag är nöjd i göra:t. Men att den stora utmaningen är att vara nöjd i vara:t. Det skapar utmaning. Och kanske framförallt en undran: hur gör man? Hur ska jag vara nöjd i vara:t? Vad är vara:t?

Jag tror ett sätt är att komma underfund med vad vara:t är för mig.

Tänker mig att vara:t är skilt från prestation. Och snarare fylld av kontemplation. Men vad vet jag. Att göra i vara:t är också härligt!

Så långt har jag kommit. Nån som vill delge något råd? Välkommen till kommentarsfältet!





Att ha en matlagardag. För mat är bra. Här är gårdagens linssoppa med ostsmörgås & sallad



Att glo på en ros tills ögonen blöder. För att kärlek är bra. Rosen är från mitt hjärta



Att surpla en god kaffe i fin mugg. För att kaffe är gott. Och för att fina muggar förgyller.



Att sitta framför datorn och välja riktigt bra musik



Att lyssna på First Aid Kit är mitt bästa vara-tips. Bara lyssna och du förstår. Present från Herr H



Att pyssla med kort




Att laga egen bearnaise. Mums! Recept finnes här!



Att ta hand om sig själv. Just nu testar jag en C-vitaminkur för huden från The BodyShop. Hög vara-faktor!




Idag är det Alla Hjärtans Dag. Jag & kärleken ska till Fotografiska. Åh. Vad härligt att vara.










Kommentarer
Postat av: Kinga

Åh vad fint skrivet, och vad bra du verkar ha det! Kram

2012-02-14 @ 11:45:41
Postat av: Suzan

Söt mugg!!

2012-02-15 @ 10:15:57
URL: http://www.ettdussinpannor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback