Insikter som förgyller framtiden

Jag. Bara. Älskar. Rätt sorts inspiration.

Det är min reflektion efter dagens möte med denna fantastiska kreatör.

Men låt oss backa bandet. För inte så länge sedan, det var en helg i december, gick jag igenom något som jag skulle vilja kalla "the return of the evil anxiety". Vadå? Jo, en ångest som satte sig i magregionen och orsakade inte bara fysisk smärta, utan ett helvete i själen. Jag valde att ställa in allt den helgen. Det var det bästa jag kunde göra. Även fast det var lite surt, eftersom det var en helg full med roligheter.

Varje gång den kommer, ångesten, så ser jag det som ett resultat av tidigare dagar, veckor och månader. Den smyger sig på, och lagrar sig därinne. Och sen briserar den! Pang! Och så undrar man hur det hela gick till.

Så. Det finns en positiv bieffekt av dessa briseringar. Och det är att jag lär mig alltid lite mer om mig själv.

Insikter som förgyller min framtid (tre)

* Det kommer alltid att finnas saker att göra - så välj! Och välj bort!

* Att löpa är att leva! - så spring med gott samvete!

* Behov av kreativitet är en bra egenskap! - ge tid åt det, så får du mångfalt tillbaka


Kommentarer
Postat av: Johanna

Stor kram till dig min fina, underbara vän! <3<3

2012-01-20 @ 15:26:24
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback