Nya tankar. 2012 är Här



Livet snurrar. Inte.

Tänk att jag faktiskt kan vara fokuserad. Och göra en sak i taget. Och avsluta det jag har påbörjat.

Jag har lagat mat i olika konstellationer.

Jag har köpt klippkort på Sportlife. Och tränat mig lycklig. Här på högerkanten kan ni läsa om vad jag tränar denna vecka.

Jag har firat jul. På lyckligt vis. Tappade bort min trisslott för att sedan hitta den och skrapa. Vann inget. Men var mest lycklig för att vi funnit den igen. Jakten på den försvunna trisslotten fick sig ett slut.

Jag har läst en bok om kvinnor som tvångsvårdas på rättspsyk. Utan att ha begått något brott. Jag upprördes. Och är man rörd ska man agera. Recension inom kort. Boken heter Slutstation Rättspsyk och jag fick den som julklapp av fina Dorot. De duktiga författarna har en blogg som hör till boken. Här.

Och så kom det nya året. Schvish så var 2011 till ända. Ett år då jag

Fyllde år (januari)
Snöade in på lyckobegreppet tack vare programmet "Jakten på lyckan" (februari)
Köpte löpardojorna som har hängt med sedan dess! (mars)
Jag föreläste om lycka på Eggeby Gård - och började med visualiseringar (april)
Hälsade på Johanna för att gå Vårruset och hängde då i Umeå! (maj)
Jag intervjuade Pia Johansson i Taras nummer 9 (juni)
Jag promenerade en hel del på Djurgården (juli)
Gjorde en sedvanlig utflykt till Tyresta med Herr Höckert (augusti)
Jag hängde med Årstatjejerna (september)
Vi var i fokus (oktober)
Fortsatte med Gröna Linjen lite grann (november)
Familjen var i fokus (december)



Mest stolt var jag nog över detta: Jag sprang min första mil! Topploppet 2011




Kommentarer
Postat av: Suzan

Underbart å! O 2012 ska bli året du springr malmömilen med mig! Puss och kram! =)

2012-01-03 @ 13:17:55
URL: http://www.ettdussinpannor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback