En Meditation på Kolonin



Dagarna går. Och jag tänker på de fina stunder som jag faktiskt får vara med om.

Jag och Maria, och lilla Klara förstås, ordnade oss en date ute på Marias koloni. Jag har fått i uppdrag att vattna en helg senare i sommar.

Så det var dags för testvattning

...

Jag visste inte att vattning hade en sådan meditativ dimension. Jag kanske inte nådde den fullt ut, men lukten av fuktig jord och vattnet som sprutar från slangen...Det var något särskilt och lite ovanligt för en asfaltsblomma som mig.


Ni kanske undrade hur det var annars på kolonin?


Let´s go!





En liten dam i gröna sandaler låg och sov i vagnen när jag mötte upp




Vi begav oss



Maria drog igång direkt, här med senaste modellen gräsklippare. Hade det varit en IKEA-produkt hade den hetat Gräsklipparen Slöa



Drömmarnas Klara




Madame här-ska-minsann-klippas




Sen var det dags att vakna. Och fika på finaste mattan. Och prata prata prata
Det är så kul att Klara pratar nu, helhäftigt!




Massa gott som Maria hade packat ner




Sötaste tjejen!



Maria hade dessutom storartade planer för att skydda sin koloni från rådjuren. Man hörde med jämna mellanrum små kommentarer om att nu minsann, nu ska de få se. Inget att oroa sig över - numera skyddas jordgubbarna och salladen från ett finfint nät från Clas Ohlson!



Vilken fin eftermiddag! Tack!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback