Semesterkurs 2.0

Ingen dag att skryta med.
 
Jag är ledig.
 
Men vet inte hur man är ledig.
 
Behöver en kurs i hur man semestrar.
 
Jag som alltid propagerar att ledig tid är den bästa.
 
Istället småkikar jag i inkorgen, funderar på nya jobb. Och frustrationen är sådan att jag inte ens är i närheten av semesterlunket.
 
Så. Jag tänker att det kan vara bra att gå ut. Gå av sig lite. Lyssna på en sommarpratare.
 
För man ska ju göra sådant som man verkligen gillar när man är ledig. En gilla-lista?
 
 
 
Lyssnar på musik gör jag i skrivande stund - det är Melody Gardots ljuva stämma som få försöka få mig på semesterhumör. Jag har fått låna Denise Rudbergs andra bok, den vill jag läsa. Och att komma ut en stund, det kommer att göra mig gott. Och jag orkar inte planera mer än en halvtimme i taget. Jag har gjort en yogaövning varje dag sedan jag kom hem från mitt yogaläger . Sat Kryia heter den. 3 minuter tar den att göra, och det är lagom. Vara med vänner har jag varit en hel del den sista tiden. Fota, ja, det med. Skriva är något som ligger högt upp på listan, får se hur jag förverkligar det önskemålet.
 
 
I veckan var jag och bror på Fjärilshuset i Haga - det var häftigt, och varmt! Här är några av de bilder som min bror tog:
 
 
 
 
Bön om lugn i mitt hjärta
 
 
Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar

2012-07-27 @ 19:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback