Sommardagar med smak

Vilken midsommar vi hade

Dramatik!

Det var så att tidigt på fredagsmorgonen kom jag och C hem från en flygning som tagit musten ur oss. Vi satt på flygplatsen i Warszawa och väntade på vårt flyg. Den totala förseningen blev 6,5 timme. Strax efter halv sex på morgonen landade vi hemma hos mig. Det har aldrig varit så skönt att få komma hem!

Det gjorde att vi sov stora delar av midsommarafton. På eftermiddagen beslöt vi oss för att gå och handla.

A L L T var stängt. Panikslagna ochh hungriga satt vi i Svedmyra och tyckte att Ica BEA kunde ha öppet.

Jag minns då att min syster ofta handlade på MatDax i Högdalen. Tänk om det var öppet?

Och det var det! Vilken lättnad - och vilken fantastisk affär! Allt som vi behövde fanns där och vilka priser! Dessutom hade de pakistansk mango som jag handlade några dagar senare. På den kan man göra en smoothie utan dess like. Rena rama efterrätten! Recept nedan!

Det blev en fin lugn midsommar tillsammans med finaste Svenne! Det blev sill och potäter och en finfin sallad! Till efterrätt blev det jordgubbstårta!




Tack Matdax för att ni fixade vårt midsommar!



Jordgubbar. Sommar i kubik!


Sen på söndagen efter bjöd vi hem La Familia. Det var då jag bjöd på en smoothie.

Det enda du behöver är just pakistansk mango. Den skalar du och skär av allt du kan av mangon (den är ju lite dyrare) och lägger i en skål. Höfta med några deciliter vaniljyoghurt. Mixa! Färdigt att dricka. Garnera gärna med hallon!



Min nyaste kärlek



Systrar & Mor




Jag har börjat löpa en hel del igen. Bland annat transportlöpning. Till Matdax i Högdalen är det 4,7 kilometer ungefär. Perfekt! Sen när jag har sprungit och handlat på nya favoritbutiken, tar jag tunnelbanan hem! Nöjd är förnamnet!

Sen springer jag Gröna Linjen! Mer om det inom kort.

I förra veckan träffade jag Maria och Klara. Håll utkik, för det kommer bilder snart!




Kärlek till sommaren från mig
Kommentarer
Postat av: Malin

mm det låter riktigt gott ut med mangosmoothie!

2012-07-02 @ 19:45:42
URL: http://malingerdle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback