Den där fria tiden



Super in brödlukten. Jag bakar. Med en hejdundrande närvaro. Lukter lugnar.

Onsdagar är lite av en oas för mig. Försöker ha den för mig själv. Yoga på kvällen. Kanske göra precis vad jag vill under dagen som går. Ganska fantastiskt viktigt.

Hemma avlöser projekten varandra. Nu är lilla rummet ett sovrum, och vardagsrummet blev.... ett vardagsrum! Dessutom har jag världens bästa hjälp i mina projekt. Ni vet säkert vem!
Jag pillar än hit, än dit. Fipplar, funderar, städar vidare.

Igår jobbade jag med en av mina artiklar. Då intervjuade jag denna tjej - berättar mer när det är klart!

Nästa vecka bär det av till Lund, ska vara där ett par dagar - ska göra två intervjuer, och träffa Dorota och Martin. Och troligtvis blir det en träningsdejt med fantastiska Suzan!

Ni som känner mig vet att jag är matglad. Och det är jag så nöjd med. För mat är hälsa, och hälsa är underbart! Jag bjuder på lite bilder!





Måndagsmaten: pasta med egengjord sås, räkor, musslor och creme fraiche. Såsen var gjord på purjolök, zucchini, kikärtor, chili och svamp. Till det skalade hela tomater på burk. Använder dem till typ allt!



Förra veckan var det lax på menyn. Här med sås gjord på cremefraiche och fetaost, timjan, salt och peppar. Sen har jag ett oerhört sug efter sallad - så den varan är det mycket av nu!



Förra veckans skymning bjöd på härligt ljus!



Just nu jäser denna i mitt kök!



När min kärlek fotar ser jag ut så här




Saker jag verkligen gillar

Dig
Djupandning, om jag vågar
Löpning, när vädret är vackert
Läsa, om jag finner läslugnet (ska försöka hitta det idag!)
Att bara göra det mest nödvändiga!
Att gå långt! Igår blev det Thorildsplan-Medborgarplatsen (ca 5,3 km)






Kommentarer
Postat av: Svenne

Me like a lot buddypartner :)



Ha en bra dag

Kram Svenne

2012-03-08 @ 09:15:59
Postat av: Hanna Ek

Vilken fin design du hade! Kolla gärna in på min blogg och var med och tävla om ett presentkort på H&M, kram.

2012-03-09 @ 03:35:31
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback