Om jag inte lever som jag lär - vem lär mig då?

Jag satte igång min egen tankeverksamhet med förra inlägget om att leva som man lär.

För om jag inte lever som jag lär - vem lär mig då?

Någonstans handlar det om ens egna tankar om vad man borde, eller inte borde. Så det finns en dubbel tolkning hos mig. Det vill säga - skulle någon utomstående fråga mig om råd - då säger jag helt andra saker, än vad jag säger till mig själv när det gäller samma råd.

Dubbelmoral? Ja kanske. Ovanligt? Skulle inte tro det.

Så vad vill jag säga? Jag säger att jag granskar mig själv. Jag är mig själv under lupp.

Varför: för jag vill faktiskt behandla mig själv som jag behandlar andra.










Nu ska jag jobba lite



En bit av mig lämnade jag hos dig







Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror att de flesta har svårt att leva precis som de lär, det är ständigt en kamp mellan vad man vet och kan, och vad man gör. :)

2012-03-20 @ 09:37:16
URL: http://livskick.nu
Postat av: :)

XXX



you know who...............

2012-03-24 @ 19:06:11
Postat av: Sven Höckert

MITT NYGAMLA ORDSPRÅK I DETTA ÄMNE:



Jag lär medans jag lever mitt liv

För att kunna blicka framåt

av det som jag lärt av mig själv!



xxx

Svenne

2012-03-24 @ 19:16:47
URL: http://www.123minsida.se/svensajt
Postat av: Sven Höckert

Min livsdevis:



Jag lär mig kunskap medan jag lever mitt liv

Med den informationen kan jag välja mitt framtida liv

Som vuxit fram ur visdomen från mitt historiska liv

Och detta utvecklar livet vi alla delar med oss av.



Sven Höckert, Stockholm 25/3-12

2012-03-25 @ 09:34:49
URL: http://www.123minsida.se/svensajt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback