Bland Promenader & Pajskal

Om det fanns en kategori som hette "förvirrad" i denna blogg så är det under den jag skriver just nu.
Samtidigt är jag så väl medveten om mitt eget tillstånd. Jag tror det handlar om att välja rätt just nu. Och välja bort. Jag märker att jag upprepar mig ofta, men det är för att jag vill förstå mig själv. Liksom påminna mig själv om vad livet är för mig. För just mig. Och ingen annan.

Så det blir en massa mantran i egen regi. Många går under temat: jag vill mindre, inte mer.

Läser om mina egna rader. Är jag otydligare än vanligt?

Låt oss då vara tydliga:

Min kropp är i obalans. Och knoppen likaså. Hjärnan har matats med en massa inspiration idag, då jag var på Frilansdagen som anordnades av bland annat Poppius.

Det var roligt, intressant, och jag hade alla antenner ute. Sög in, kände igen en del, lärde mig också en del nytt.

Så. Det är väl inget fel med inspiration? Nej, absolut inte! Men jag verkar ha svårt att hantera inspirationen ibland. Jag tänker och tänker, tills hjärnan mer eller mindre behöver släckas med en pulverbrandsläckare.

Det finns saker som jag gör då. Och det är att gå ut och gå. Idag med fina Szylvia! Det blev Årstaviken runt - och innan dess hade jag redan gått 3 kilometer. Totalen blev dryga milen. Och sådant får mig att må riktigt prima ballerina!

Igår blev det också promenad - med Herr Höckert - då en sträcka på 7 kilometer - till Hästa gård, som har ett ekologiskt jordbruk på Järvafältet. Vi kramades med kor, grisar och får. Eller ja, vi hälsade på dem i alla fall!

Så - nästan två mil på två dagar. Men framför allt - må bra hormoner i överflöd! Men det gäller att hålla igång!

Apropå gå. Skickar med ett kollage på den senaste utflykten på Gröna Linjen







Och så var det detta med matlagning. Jag inser hur snäll jag är mot mig själv när jag ställer mig och lagar paj, trots att jag är trött och mest vill ligga och läsa. Men då vet jag sen att sex stycken fina luncher/middagar finns att inta i min frys - vuxencurling!

Bjuder på mitt pajrecept!











En bön om lite mindre kaos och mer mening



Kommentarer
Postat av: Tommy

Hej kära tänkare



Alla tankar, inspirerande idér osv måste bearbetas och smältas, likt korna som smälter sitt nybetade gräs i fyra magar. Så var nu lite snäll mot dig själv, det finns inga måsten! Det är bara något som är inbyggtt i vår Lutheranska kultur, men som man medvet kan välja bort, om man vill. Tips: Forskning & Framstegs nyligen utkomna temanummer om mat, mycket läsvärd.



Take care of your self

2012-05-09 @ 12:36:18
Postat av: Catharina

Tommy sa det! Och så länge man på något vis har ett medvetet kaos tror jag att det kan komma ut något bra av det. Lycka till!

2012-05-10 @ 22:31:10
URL: http://supertjejklassikern.outsideonline.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback