En Nysares Bekännelser



Det har gått så långt att det gör ont varje gång som jag nyser och snyter mig. Näsan är röd och narig, allt kliar (ja till och med öronen) och det var längesen som jag var så här allergisk. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det, men de stunder som känns något sånär gör att jag inte ger upp. Jag har tagit både nässpray och Clarityn (sockerpiller?) men redan har minst en toarulle gått åt. Jag snyter och snyter men det tycks aldrig ta slut. Det hjälper i alla fall lite om jag sköljer ansiktet i kallt vatten.

Gör en längtalista för att peppa mig
Längtar tills:
....pollensäsongen tar slut
....nästa träningspass
....hjärtat
....barnpassning på tisdag
....yogan på onsdag
....sommarsemester
....jag hittat den berömda "balansen i livet"


Jag tror jag ska gå och doppa huvudet i iskallt vatten. Joråsåatt.



Håller god min trots pollenchock
Kommentarer
Postat av: Malin

Ett tips! Kleta dit kokosolja i näsborrarna och vid öppningarna så brukar det faktiskt lunga ner sig.

Ta även magnesium... frigör histaminer naturligt i kroppen :) Kram på dig

2012-05-14 @ 14:05:17
URL: http://kanjagkandu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback