Kär Lek med Mat & Livet

 
 
 
 
I mitt liv just nu
 
Träning
 
Hjärtat
 
Mat
 
Och jag påminner mig själv om det absolut viktigaste i livet. Nämligen livet självt. Jag vet inte ens varför påminnelse är nödvändigt - men så är det.
 
Och trots begynnande förkylning står jag i köket, timme efter annan, och bara njuter. Att laga mat ger en känsla av trygghet. En känsla av lugn. Gör lite pytt i panna ugnsrostade grönsaker som var på menyn för bara någon dag sen. Plitar ner på en lapp och fryser in. Det hackas grönsaker i mängder, och morötter rivs tillsammans med vitkål. Gör en råkostsallad med apelsinsaft, tror att förkylningen går över, fort, snabbt, låter den inte fortplanta sig.

Det är helg nu
 
Tipset för veckan - testa att steka i kokosfett. Det är mättat till tusen och tål värme bra!
 
 
Baggy jeans och hjärtats tröjor är favoriten. Och ett svart block till jobbet - det här går susen!
 
 
 
 
Lev väl. Och välj vad detta "väl" är för något
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback