Lyssna. Du får svar!

Hemma hos fästmannen hade jag arbetsro i dess fulla bemärkelse. Det fanns inget som störde och jag arbetade på med mina frilansidéer. Men så kom jag hem en sväng idag. Och vad händer? Jag ser allt som måste göras.
 
Ibland får jag lust att bara bränna allt - alla pryttlar, grejer, saker. Allt samlar bara damm.

Nåväl, någon arbetsro blev det inte. Ordnade lite med bokföringen. Och körde ett städpass här hemma. Dammsugning och våttorkning. En långpromenad på dryga 5-6 kilometer till Högdalen också. Handlade lite på Matdax - det blir lax till helgen.
 
Jag tänker så här - kan det vara så att man behöver städa ibland? Förutom av den vanliga anledningen "det är skitigt?" Man hinner tänka en hel del när man städar. Och jag har faktiskt jobbat i tanken. Idéspruta är liksom mitt andra namn (på gott och ont)
 
Skriv ned dina tankar, blir nog dagens råd, till mig själv och till er som är därute. Och är det så att du inte får arbetsro, så avvakta, lyssna på den där inre rösten. Du får svar, kanske inte jättetydlig, men ändå viktiga.
 
En annan som  är bra på råd, i alla fall när det gäller frilansliv, är Camilla Björkman, läs hennes senaste blogg vetja!
 
 
 
Mycket av mitt skrivande är inom hälsoområdet - och inte konstigt att jag har en massa böcker på temat
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback