De där dagarna med ledighet

Jag har försökt få in ledig tid i mitt schema. Alltså sådan tid där jag knappt kikar in i inkorgen, och allt som har med jobbet att göra skjuts upp till senare. Varför: min tanke är att jag behöver den tiden för att samla ork, för att fortfarande tycka att det är roligt att jobba med det jag gör. Svårt: oh yes. Redan imorse när jag vaknade spann det rejält upp på huvudkontoret: artikelidéer varvades med hemsidelayout och sedan funderade jag på vem jag skulle maila härnäst. Inte bra. Men jag lyckades manövrera ut mig själv. Jag tycker ju någonstans att det är kul att använda knoppen, och att formulera nya idéer som jag kan skriva om.
 
Men den lediga tiden är viktig. Lika viktig som att klara av deadlines och annat.
 
Så jag har vaknat, ätit frukost, bloggat på min och Svens gamla vandrarblogg och druckit kaffet sådär semestersakta. Och jag blir lite nervös - vad är det egentligen jag ska göra på min lediga onsdag?
 
För det är rätt lätt att ta på sig en massa saker. Ändå.
 
Min tanke är att göra det där som jag skrev om igår. Se min omgivning och se hur hösten kryper närmre. För jag tycker det är vackert!
 
Sen har jag en Gröna Linjen plan för idag. Återkommer med det!
 
färger att njuta av
 
 

Förra året var mitt första löpår. Nu har jag sprungit i ett och ett halvt år - och nya saker upptäcks hela tiden!
 
 
 

Jag har anmält mig till Hässelbyloppet! Den 14 oktober bär det av!
 

Och målet då? Ska fundera lite....
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Pernille

Så fint - då ses vi på Hässelbyloppet :-) Är i Sthlm från 11-15 oktober så hojta om du vill ta en fika eller nåt!

2012-09-05 @ 18:23:12
URL: http://persiljaspringer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback