Född att vakna tidigt?

 
 
Det är något speciellt med att gå upp tidigt. Än så länge är det faktiskt ljust vid sexsnåret. Solens första strålar gjorde att det var helt okej att gå upp. Vaknade med en dusch, drack en kopp rykande kaffe och hann göra en extra smörgås att ta med. Jag är på väg för att träffa fina Johanna, i Nyköping. Vi ses inte så ofta, men när vi väl ses är det så kul! Jag sitter på tåget och lyssnar på Laleh, hennes tolkningar i programmet Så mycket bättre, som jag följde slaviskt för ett år sedan.
 
Det här med att gå upp tidigt och få till träningen. Det är något som jag funderar på. Om en vecka hoppas jag också vara ägare till ett nytt gymkort!
 
Apropå träning. I det senaste numret av Hälsa ser man mig och Svenne gå längs Gröna Linjen - det är oktobernumret och bilderna är superfina och tagna av Nicklas Thegerström
 
 
Nu vågar jag väl skriva att det är höst? Halva september har passerat, men det har varit ganska varmt. Idag tog jag dock en extra tröja.
 

Fast samtidigt, på min promenad igår såg jag både blommor och sol. Det känns som att sommaren vill vara med på höstens intrång!
 
 
 
 
 
 
Det bor en annan i min kropp, hon har det vackraste av själar (Eva Dahlgren Ängeln i rummet, även tolkad av Laleh)
 
 
Ps. Jag har recenserat en bok på Livskick. Av Patricia Tudor-Sandahl. Boken heter Ett givande liv (Brombergs 2012)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback