Jag dansar Vilans lov

Livet förändras från dag till dag, ja till och med från stund till stund. Ibland på ett ögonblick, eller på ett djupt andetag. Och jag har möjlighet att styra. Även i de stunder då mycket ska till. Hjärtat har lyssnat på mig, och jag förstår ju vad det är som gör att livet blir vackert och lugnt. Det finns saker som jag måste ta bort, och sedan lägga till den där magiska vilan.
 
Men jag har haft svårt att förstå - vad är det där vila?
 
Jag testade att ligga i sängen i söndags. Och göra absolut ingenting. När jag sedan frågade vad klockan var hade det gått 45 minuter. Rastlös, ja. Men så glad över min vila. För den verkade också ge positiva biverkningar.
 
Ibland kan man ju vila, trots att man samtidigt gör saker. Som att rensa i sin garderob. Eller något annat pyssligt.
 
Något som fick mig att upptäcka det vackra i livet var helgens promenad i Tyresta By. Jag bjuder på lite bilder!
 
Skönt, höstligt, soligt, kärligt
 
Det var precis vad som behövdes!
 
Så stilla och inbjudande till andetag
 
Hittade en sten som var hjärtformad
 
 
 
 En sista sak om vila. Träning gör att min hjärna vilar. Idag blev det således kondition 35 minuter och sedan ett riktig genomkörare för ryggen!
 
 
Dags att starta veckan!
 
 
 
Idag, för ett år sedan, träffade jag dig för första gången. Låt den gången vara för alltid.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback