Okarriär & Oprestige

 
 
 

 

 

Egenskap som jag jobbar på: lyssna in. För det är enklare att köra över, köra på, och köra av. Men jag vill inte leva ett liv där kropp och knopp åsidosätts till förmån för jobb, pengar och värden som egentligen inte är mina egna. Den stora parantesen är att: ja, vi behöver en viss mängd pengar varje månad för att kunna betala hyra, mat och andra räkningar. Men att dra på sig kostnader som i mina ögon är onödiga, det är ett stort nej för mig. Att jobba för position och prestige gör att jag tittar åt ett annat håll. Att göra en själens och kroppens karriär är värt så mycket mer för mig. Jag säger inte att det är det enda rätta. För alla har vi, förhoppningsvis, förmågan att själva bestämma över våra liv (och det ska vi vara tacksamma för!). Viktigt för mig, viktigt för dig, viktigt för honom eller henne. Ja, det är så det ser ut. Men alla har inte samma ”viktigt”. Det enda rätta, är det enda rätta för mig.

 

Berätta gärna vad det enda rätta är för dig. Eller säg bara hej!

 

Prio & viktigt
 
 
Prio & viktigt
 
Glad - prio

 

 

Varför kan man inte göra både och – ha karriär och satsa på matlagning, träning & andra aktiviteter? Det är klart man kan och det är ju många som gör så också! Men jag behöver tid, jag behöver ett extra andrum. Tycker inte om att ha bråttom. Alls. Sen är jag ändå expert på att stressa upp mig. Men jag jobbar på det. Jag tänker att vi alla väljer vad vi gör med vår tid.

 

 

 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback