Casall HIT i Vasaparken


 
Igår var det dags att köra med lite nya redskap, denna gång med Casall som har släppt en serie redskap under namnet Casall HIT (högintensiv träning står det för). Jag gillar!
 
Ett glatt gäng möttes upp i Vasaparken där vi skulle köra. Efter en snabb genomgång körde vi igång!
 
Jari Ketola, personlig tränare och känd inom träningsvärlden, höll i en riktigt bra uppvärmning. Jag gillar ju faktiskt att bara använda kroppen och uppvärmningen fick mig att tänka på Soma Moves. Nöjd och uppvärmd var det sedan dags att attackera kvällens cirkel.
 
Casalls HIT-cirkel bestod av:
 
Hopprep
Remmar (jämför med TRX) - som hängdes upp i träd och lyktstolpe
Sandsäckar - som vi körde draken med samt en biceps vid uppgång
Viktsäckar att springa med baklänges
Upphopp framåt med motstånd
Snabb löpning med fallskärm
Stege - där vi tränade snabbhet och kondition
Viktvästar, sumo-utfall
 
Om du vill se hur några av redskapen såg ut - kika till exempel på Stadiums hemsida.
 
Det var fart och det var ett sjuhelsikes tempo - man vande sig, men jag upplevde att jag ibland inte hann sätta på mig utrustningen innan det var dags att gå (springa!) till nästa station. Samtidigt är det HIT träning, så inget lallande här inte. Men som sagt, lite smidigare byten hade jag önskat!
 
Om jag ska välja något favoritmoment är det remmarna och viktvästen!
 
Så tackar jag Linda som drog med mig på det här - riktigt kul och framför allt att träffa de andra bloggarna!
 
Uppvärmning
 
 
Träning i kvadrat! Och några skratt emellan!
 
 
En av favoriterna - viktvästen!
 
 
Så här glad blir man av träning!
 
 
Och av att träffa lite kompisar! Här Linda! Som dessutom är licensierad spinninginstruktör sedan några dagar tillbaka!
 
En till Linda som var riktigt stark!
 
Tummen upp för Jari!
 
 
Kvällens gäng!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Lina

Kul å ses :) får jag ev låna sista bilden dör jag e med? Kram

2013-08-27 @ 09:54:04
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz/
Postat av: Linda

Hej starka kvinna!
Så sjukt roligt att träna med dig igår! Jag som är totalt folkuserad tyckte det var rätt gött med dina knasiga infall och ditt stora leende! Hoppas vi ses snart igen!

PS. Jag lånar bilden på oss ;)

2013-08-27 @ 20:18:02
URL: http://harligavardag.com
Postat av: Anneli

Tack för toppen-pepp. Det var superskoj...råkar du ha någon bild på mig kanske?

2013-08-27 @ 22:47:19
URL: http://lifeincerise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback