Mina effektivaste träningstips!

 
Vid lunchen idag var det än en gång klart för mig: ja, den tid träningen tar är så värd det! Bubblar ofta av den energi som den ger. Träning blir på sätt och vis ett sätt att alstra tid, i och med att du blir pigg och glad och orkar mer - win win och win all over the place.
 
Träning denna vecka har blivit Organic Bodywork, ett pass på Dreambody i Munkedal och idag ett kettlebell-pass som bästa Betty tipsade om på sin blogg.
 
Nu vill jag ge dig
 
Nummer ett: variera dig - då vet inte kroppen vad som komma skall, och du ger den utmaningar. Dessutom ger variation en stark kropp! Att träna funktionellt istället för muskelgrupper för sig är det tummen upp för. Jag har själv fastnat för Soma Move, Organic Moves, Body Pump och SatsEnergy för att nämna några. Målet är att testa minst en ny grej per månad.
 
 
Nummer två: varje investerad minut i träning ska vara effektiv, det vill säga: träna när du tränar, och tänk på vad du gör - fullt ut. Att vara någon annanstans i sinnet när man tränar är ingen höjdare, och resultaten blir därefter.
 
Nummer tre: kort om tid? Kör ett intensivt pass med till exempel kettle bell - som det jag gjorde idag (länken ovan till Betty är till det inlägget). Du blir garanterat flåsig, och det är för mig ett kvitto på att du tränat!
 
Nummer fyra: att inte planera eller prioritera träning behöver inte vara något illa i sig - men risken är att träningen hamnar långt ner på listan. Jag lägger träning och rörelse som nummer ett, lite provokativt för en del - men orsaken är enkel: jag vill att den ska bli av. Det betyder inte att annat är oviktigt.
 
Nummer fem: vikt eller kalorier: släng i soptunnan! Gå till gymmet för att "idag vill jag bli starkare, jag vill känna mig klarare i huvudet, jag vill bli på mitt bästa humör" - jag lovar dig: mycket roligare!
 
 
 
Bananacomics. Starring: EnEmilia & Camilla
 
 
Humor - stark i sig
 
 
 Glad, pigg efter ett jobb i Munkedal
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback