Organic Bodywork

 

 

Min träningslust är på en bra nivå, och jag fortsätter att testa nya saker. Idag var det dags för en Organic Bodywork på SATS Spårvagnshallarna. I 38 graders värme (i en studio) kör du igenom kroppen, med funktionella rörelser, som i mångt och mycket också påminde om Soma Move. Kroppen kändes mjuk ganska snabbt och rörelserna var enkla att genomföra. Det här var en klass i min smak, och att man svettas till tusen ser jag bara som en bonus – det ska kännas att man rör på sig!

 

En kanske något djupare reflektion är att i Organic Bodywork så är värmen väldigt påtaglig. Det gjorde mig uppmärksam på mig själv, då jag lätt blir snurrig om det blir för varmt. Därför fokuserade jag extra på andningen, och kände en kontakt med kroppen som jag inte känt förut. Jag tänker testa denna klass igen – för det var en bra upplevelse!

 

Mer om klassen kan du läsa här: Organic Bodywork

 

 
 
Dagens låt:
Lykke Li – Hanging High
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback